Známy citát amerického podnikateľa Henryho Forda  „Keby som mal vo vrecku posledný dolár, minul by som ho na reklamu.“  naberá v dnešnej dobe nové rozmery.  Reklama na nás striehne doslova na každom kroku. Ovplyvňuje našu myseľ a emócie, vytvára túžby, ktoré sa tvária ako potreba. Pre spotrebiteľov niekedy nebezpečná hra a chodenie potenkom ľade … Pre výrobcov – zdroj obrovského množstva príjmov. Tento fenomén má však aj svetlé stránky.

Ak má reklama zaujať, musí byť kreatívna a prinášať stále nové nápady. Grafické programy majú takmer neobmedzené možnosti a tak umožňujú tvorcom reklám vytvárať doslova moderné umenie.  To nám – spotrebiteľom – umožňuje kochať sa „moderným umením“ takmer neustále a celkom zadarmo. Reklamy sú vtipné, zábavné, informatívne aj vizuálne krásne… ak sa na ne pozrieme z ich svetlej stránky, musíme nad kreativitou výrobcov skutočne žasnúť.

. SERIÁL NA POKRAČOVANIE

My sme si pre vás pripravili malý seriál, v ktorom vám predstavíme najzaujímavejšie kampane zo zubárskeho prostredia. Pohodlne sa preto usaďte a vychutnajte si prehliadku moderného reklamného umenia v praxi.

. COLGATE | 01

Do prvého dielu nášho seriálu sme sa rozhodli zaradiť reklamnú kampaň svetoznámej americkej spoločnosti Colgate (v súčastnosti Colgate-Palmolive). Bola to reklamná kampaň použitá v printových médiách pre nemecky hovoriace krajiny ešte v roku 2006.

Išlo o zaujímavú kampaň, ktorá zdôrazňovala jej schopnosť ich zubnej pasty bojovať proti zmene prirodzeného zafarbenia zubov. Zamerala sa na príčiny, ktoré zvyčajne ovplyvňujú „zafarbenie“ našich zubov. Kávové zrnká, cigaretové filtre a vrecká s čajom boli usporiadané tak, aby evokovali obvyklé usporiadanie zubov v našich ústach.

Kampaň efektívne využila tieto vizuálne pomôcky na umocnenie a zdôraznenie svojho posolstva. Jej umelecké prevedenie bolo poctivo ale hlavne jednoducho prepracované s náležitou podporou základnej myšlienky celej kampane.

Sloganom reklamy bolo heslo: „GEGEN ZAHNVERFÄRBUNGEN“ t.j. „Proti znečisteniu zubov„.

. LÍDRI A ICH NASLEDOVNÍCI

V oblasti marketingu a kreatívnej reklamy platí asi dvojnásobne staré známe tvrdenie, že smer udávajú lídri a tí „ostatní ich nasledujú …

… a samozrejme kopírujú.

Tu máme príklady toho ako sa tí „ostatní“ nechali „inšpirovať“ 🙂

. NÁŠ TIP

Starajte sa o svoje zuby poctivo a vyskúšajte švajčiarske profesionálne zubné kefky TELLO – NOVINKU na slovenskom trhu v kombinácii s vašou obľúbenou značkou zubnej pasty. Tieto kefky sú pre dospelých k dispozícii vo verzii Ultrasoft, Soft a Medium. Pre deti existuje DETSKOJEMNÁ verzia TELLO kids. Článok vytvorený v spolupráci s ambulanciou dentálnej hygieny be DENTAL.  

Obrázky: https://pinterest.com/